مرکز روانشناسی کودک در کرج

خیلی از افراد و والدین دنبال یک مرکز روانشناسی و رواندرمانی خوب برای کودکان خود هستند که از متخصصان با تجربه‌ای برای درمان کودکان استفاده کنند. ما در این مقاله از سایت پارس روان به شما کمک میکنیم تا بهترین مرکز روانشناسی کودک در کرج را بشناسید و با درمانگران این مرکز آشنا بشید.

 

روانشناس کودک کیست؟

روانشناسی کودک و روانشناسی اطفال یکی از مهم ترین زیر شاخه های رشته روانشناسی است که به عنوان یک علم روانشناختی معروف است و افراد متخصص در این حوزه به برسی رفتار ها، احساسات و فرایند های ذهنی کودکان میپردازند. این علم به والدین کمک می‌کند تا بهترین راه های تربیت فرزند را بیاموزند و درک بهتری از دنیای کودکان داشته باشند. در ادامه مقاله بهتری مرکز مشاوره کودکان در کرج به برسی این علم می‌پردازیم.

چرا به روانشناس کودک نیاز داریم؟

همه ما میدانیم که کودکان آینده یک کشور و یک جامعه را تایین می‌کنند و آینده را تشکیل می‌دهند. درک عمیق تر از رفتار کودکان به افراد کمک میکند که ما در آینده جامعه بهتری داشته باشیم بنابراین روانشناس کودک (روانشناس اطفال) یکی از مهم ترین شغل های دنیا است.

 

ویژگی های روانشناس کودک خوب

اگر میخواهید یک روانشناس خوب و عالی را در حوزه کودک پیدا کنید باید دقت کنید که اون روانشناس ویژگی های زیر رو به صورت کامل داشته باشد و رعایت کند:

  • صبوری و بردباری بالا
  • رفتار مناسب با کودکان
  • علم بالا در حوزه روانشناسی
  • آشنایی با تست های روانشناسی
  • توانایی برقرای ارتباط عاطفی با کودکان
  • تشخیص درست مشکلات در کودک

اختلالات روانی در کودکان

اختلاللات روانی در کودکان یکی از موضوعاتی است که در جامعه به ویژه در دوره کودکی و نوجوانی توجه افراد بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. ایجاد این اختلالات میتواند بر تحصیلات، روابط اجتماعی و کیفیت زندگی کودکان تاثیرگذار باشد. در ادامه مقاله بهترین مرکز روانشناسی کودک در کرج بیشتر به اختلالات روانی کودکان می‌پردازیم.

اختلال روانی ODD

اختلال نافرمانی پرخاشگرانه یکی از اختلالاتی است که در کودکان بسیار شایع است و کودکان زیادی دچار این اختلال روانی هستند. در این اختلال کودکان سرسخت، معاند و خشن خود را نشان میدهند و به طور مداور با والدین، کودکان و افراد بزرگ‌تر در تنش هستند. برای اطلاعات بیشتر درباره اختلال ODD  مقاله بهترین مرکز درمان اختلال ODD  را بخوانید.

اختلال اضطرابی

اختلال های اضطرابی مثل فوبیا های مختلف اختلال اضطراب عمومی و اختلال ترس از جامعه اختلالاتی هستند که میتوان در آینده کودک بسیار تاثیر گذار باشد و در آینده کودک بسیار تاثیر گذار باشد. بهتر است این اختلالات در کودکی یا حداکثر در نوجوانی به آها توجه شود و درمان شود در غیر این صورت ممکن است در بزرگسالی دچار اختلالتی مانند ضد اجتماعی شوند.

اختلال ADHD

این اختلال یک اختلال عصبی رشدی است که به اختصار ADHD نامگذای می‌شود و با مقادیر زیادی از بی‌توجهی، حواس پرتی، بیش فعالی و پرش فکری همراه است بهتر است این اختلال در کودکی اقدام به درمان شود تا به دوران نوجوانی نرسد. برای اطلاعات بیشتر درباره اختلال ADHD پیشنهاد میکنیم مقاله مرکز اختلال ADHD در کرج را بخوانید.

 

علل احتمالی ایجاد اختلالات روانشناختی

  • عوامل ژنتیکی: ژنتیک میتواند نقش بسیار مهمی در انتقال برخی اختلالات روانی از نسل به نسل داشته باشد.
  • محیط خانه و خانواده: مشکلات در خانه، نبود نظم در خانه و نقص های پرورشی ممکن است علل ایجاد این مشکلات باشد.
  • تغذیه: تغذیه نامتعادل و نا مناسب میتواند باعث ایجاد اختلالات روانشناختی مختلف شود.

راه های مدیریت اختلال روانی در کودکان

در این بخش از مقاله مرکز روانشناسی کودک در کرج به صورت کلی راهکارهایی داده شده ولی برای دریافت راهنمایی بیشتر میتونید با شماره های پشتیبانی تماس بگیرید.

  • مشاوره روانشناختی:‌ مشاوران کودک و روانشناسان کودک میتوانند به خوبی به والدین و کودک راهنمایی کند تا کودک دوچار اختلالات روانی نباشد.
  • دارودرمانی: در برخی از موارد روانپزشک میتواند کمک زیادی به کودک بکند و با دارودرمانی میتواند روند درمان رو سریع تر کند.
  • اصلاح تغذیه: مصرف تغذیه مناسب میتواند باعث درمان برخی اختلال روانی در کودکان بشود.

مشاوره تلفنی کودک در کرج

در حوزه کودک و نوجوان بهتر است مشاوره به صورت حضوری انجام شود و درمان با روش های متخصص انجام شود، در صورتی که امکان مشاوره حضوری ندارید میتوانید از متخصصان ما به صورت آنلاین و تلفنی راهنمایی بگیرید. برای هماهنگی با متخصصان ما در پارس روان میتوانید با شماره های ۰۲۶۳۴۴۸۶۹۲۱ تماس بگیرید و راهنمایی های لازم رو دریافت کنید.

مزایا مشاوره تلفنی کودک

  • مشاوره تلفنی یکی راهکار مفید برایی راهنمایی والدین است که والدین میتوانند صحبت با یک متخصص رو انجام بدند و به راهتی از راهکتو های گفته شده استفاده کنند.
  • صرفه جویی در وقت و هزینه: در مشاوره های تلفنی شما محدودیت زمانی ندارید و با هزینه های پایین تر میتوانید مشاوره آنلاین یا تلفنی رو دریافت کنید.
  • محدودیت مکان ندارید: در مشاوره تلفنی کودک والدین محدودیت مکان ندارند و به راحتی میتوانند در هر نقطه ای از ایران یا حتی خارج از کشور مشاوره دریافت کنند.
  • درصورتی که کودک شما دارای اضطراب جدایی میتواند بسیار موثر باشد و این روش برای افرادی که دارای بیماری پارانویید هستد و به دیگران اعتماد ندارند و افرادی که دوست دارند به صوررت ناشناس مشاوره دریافت کنند بسیار موثر است.

انواع خدمات کودک در پارس روان

ما در مرکز مشاوره پارس روان سعی داریم بهترین خدمات رو برای کودکان شما ارائه بدیم، ما در پارس روان با استفاده از متخصصان و افراد حرفه‌ای در تیم میتوانیم به والدین و کودکان خدمت رسانی کنیم. خدمات کودک در پارس روان به شرح زیر است:

  • استرس کودکان
  • ترس و فوبیا در کودکان
  • وسواس در کودکان
  • بیش فعالی کودکان
  • مشاوره کودکان اوتسیم
  • پرخاشگری کودکان

مشاوره آنلاین و تلفنی کودک پارس روان

اگر در شهر کرج نیستید یا به هر دلیلی دوست ندارید یا شرایطش رو ندارید که به مرکز مشاوره پارس روان بیایید بهترین راه برای شما مشاوره تلفنی و آنلاین است.  مشاوره های تلفنی پارس روان از طریق خط های مخابراطی با شما ارتباط برقرار می‌شود و سعی داریم با بهترین متخصصین کودک راهکار های نوینی رو برای فرزند داری ارائه بدیم.

مشاوره های آنلاین در مرکز مشاوره پارس روان با اپلیکیشن و وب سایت Facetime Apple برقرار می‌شود تا با کیفیت و سرعت عالیی پاسخگوی مراجعین عزیز باشیم.

مشاوره تلفنی کودک بهتر است یا حضوری؟

به صورت کلی با پیشرفت علم و تکنولوژی مشاوره های تلفنی و آنلاین بوجود آمده تا در زمان صرفه‌جویی کند ولی هیچوقت نمیتوانه جای مشاوره های حضوری رو بگیره بخصصوص درباره کودکان بنابراین اگر شما امکان حضور یافتن در مرکز مشاوره رو دارید بهتر است مراجعه کنید تا درمانگر به خوبی با کودک شما ارتباط بگیرد و با اخلاقیات کودک آشنا شود تا با ارائه راهکار به درمان و تربیت درست فرزند کمک کند.

بهترین مرکز مشاوره کودک در کرج

شاید گفتن کلمه بهترین برای توصیف یک مرکز مشاوره کمی دشوار باشد ولی ما در پارس روان سعی داریم بهترین باشیم.

در مرکز مشاوره پارس روان با ارائه خدمات نوروساینس و مشاوره کودک و نوجوان کمک به تربیت درست فرزند و درمان اختلالات می‌کنیم.

در مرکز مشاوره پارس روان ما سعی داری تا از بهترین متخصصان در حوزه کودک کمک بگیریم و با آنها کار کنیم تا بتوانید بهترین خدمات رو به والدین گرامی در شهر کرج ارائه بدیم.

سخنی با متخصصان کودک در کرج

اگر شما متخصص در حوزه کودکان هستید و دوست دارید با مرکز مشاواره پارس روان همکاری کنید می‌توانید از بخش همکاری با پارس روان درخواست خودتون رو ارسال کنید.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *